مدیرکل استاندارد استان اردبیل با اشاره به اینکه ۷۴ واحد تولیدی در استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولید محصولات خود رعایت نکرده اند، گفت: ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولیدات خود مد نظر قرار داده‌اند تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از استان اردبیل، هاشم علایی افزود: ۷۴ واحد تولیدی در استان اردبیل که استانداردهای لازم را در تولید محصولات خود رعایت نکرده و در ارزیابی‌های صورت گرفته نمره منفی کسب کردند، به تعزیرات حکومتی استان اردبیل معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: 320 واحد تولیدی در سطح استان اردبیل تحت پوشش استاندارد بوده که این واحدهای تولیدی 697 فرآورده تولید می‌کنند و اداره کل استاندارد استان اردبیل به همراه شرکت‌های تأیید صلاحیت شده، بازرسی‌های دقیقی بر رعایت استاندارد در این واحدها دارد.

علایی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان اردبیل 10 آزمایشگاه سنجش کیفیت محصولات تولیدی دارد و بر مبنای اصل 44 قانون اساسی نیز، 24 آزمایشگاه همکار با اشتغالزایی برای 102 نفر در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.

هاشم علایی

مدیرکل استاندار استان اردبیل تصریح کرد: سازمان استاندارد با همکاری وزارت علوم اقدام به راه‌اندازی دفاتر استانداردسازی در دانشگاه‌ها کرده است که در استان اردبیل 3 دفتر استانداردسازی در دانشگاه‌های استان مستقر کردیم که این کار به منظور حفظ و تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه بوده و حلقه اتصال، دانشگاه، استاندارد و صنعت است.

علایی بیان کرد: مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان در تدوین استانداردهای ملی، مشاوره به نخبگان و سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به طرف بخش صنعت استان اردبیل از دیگر اهداف راه‌اندازی این دفاتر است

وی خاطر نشان کرد : 22 مهرماه ( 16 اکتبر) به عنوان روز جهانی استاندارد نام‌گذاری شده و 162 کشور جهان این روز را گرامی داشته و در ایران نیز برنامه‌های روز جهانی استاندارد، در قالب هفته استاندارد برگزار می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل افزود: افتتاح آزمایشگاه خودروهای دوگانه سوز، بازدید از واحدهای تولیدی و افتتاح آزمایشگاه همکار دانشگاه پیام نور اردبیل نیز از دیگر برنامه‌های هفته استاندارد در استان اردبیل است.

46

کد خبر 813076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =